به مناسبت هفته بهداشت روان نشستي درنمازخانه اداره كل آموزش وپرورش برگزارشد

با توجه به شعار روز شمار هفته بهداشت روان با عنوان سلامت روان معلم و کارکنان مدرسه جلسه ای با محوریت بهداشت روان از دیدگاه اسلام برای کارکنان اداره کل آموزش و پرورش در سالن نمازخانه این اداره برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ، این جلسه با هدف ارتقا و توانبخشی روح و روان ، توجه به نکات دینی و مذهبی جهت کمک به بهداشت روانی مطلوب و ایجاد نگرش مثبت در کارکنان با همکاری معاونت پرورشی و تربیت بدنی و گروه مشاوره اداره کل آموزش و پرورش یزد برگزار شد .

آبائی استاد حوزه و دانشگاه در این جلسه به اثرگذاری ذهن انسان ها اشاره کرد و افزود : یکی از رازهای پنهان در موفقیت انسان ها رضایتمندی از زندگی است .

وی گفت : بهداشت روانی ،‌زندگی بدون مسئله و مشکل نیست بلکه مواجه با آن و ایجاد واکنش مناسب و حل مسئله است .

آبائی توجه خاص اسلام به جنبه‏های‏ مختلف زندگی انسان ها در راستای پرورش تمام ابعاد و ویژگی‏های‏ انسانی را از ضرورت های توجه اسلام به بهداشت روانی انسان ها دانست .

وی گستردگی‏ و جامع بودن برنامه‏های مکتب اسلام در ساخت امور جاری‏ و روزمره‏ی زندگی انسان تا مسایل و مشکلات پیچیده‏ی فکری‏ و فلسفی را از دیگر موارد عنوان شده در حوزه بهداشت روان در اسلام ذکر کرد .

آبایی بهداشت و رفاه زندگی روانی و تامین سلامت‏ بهداشت روانی انسان ها را مهمترین عامل برآورده شدن ابعاد و نیازهای‏ مختلف انسانی عنوان کرد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا